Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

DuckTales - Remastered


Roky plynou a ubíhají a je to už 24 let co na Nintendo vyšla hra s názvem "DuckTales". Tento rok (2013) nám vychází její reinkarnace pod jménem "DuckTales - Remastered" na Playstation3, Xbox360, Wii U a počítače. Od dubna 2015 i na Google Play.

obal-hry.jpg


Jaká je nová hra?
Jedna z prvních otázek, které mohou člověka napadnout je: "Jaký je mezi těmi hrami rozdíl?" Odpověď by mohla být taková, že rozdíl ve hraní není prakticky žádný.
Největší rozdíl, který jakýkoliv hráč ihned pozná je vylepšení grafiky, která za skoro čtvrt století urazila pořádný kus cesty. Celá hra není kostičkovaná, ale hladká a krásně barevná jako náš známý kreslený seriál.
Další kapitola je hudba. Ti, kdo jsou vnímaví, tak hudbu ze seriálu znají a ví, že je moc pěkná. Hudba z této hry jí ale směle šlape na paty. Například hudba v závěrečném levelu je nepopsatelně úžasná a atmosférická. Velmi podmanivá je také hudba na měsíci, ale hudební doprovod na mě udělal dojem i jako celek. V neposlední řadě také nechybí úvodní znělka.
Nová hra je také dabovaná, čili všechny postavy mají svůj hlas. Všechny postavy ve hře byly profesionálně nadabovány, např. hlavního hrdinu Skrblíka nadaboval stejný herec (Alan Young) jako v seriálu, a to je mu v těchto dnech úctyhodných 93 let. Je to také poznat na celkovém dojmu z celé hry. Já měl občas pocit, že se koukám na Kačeří příběhy (kdybych se ale u nezdařilých skoků nevztekal...).
Jedním z mála výraznějších rozdílů oproti starému originálu jsou příběhové filmečky. Ty pomáhají navodit pocit starého seriálu a lépe vysvětlují celý děj, což ve staré hře chybělo. Autoři tak i odpověděli na některé otázky, na které se ptali starší hráči.

evoluce.jpg

 

Trailer na hru DuckTales: Remastered


Popis úrovní
Jednotlivé úrovně jsou uzpůsobeny tomu, že v nich se Skrblíkem skáčeme. Což samozřejmě bylo už dříve. Najdeme zde i provazy, po kterých šplháme, několik nebezpečných nepřátel a i tajné místnosti, které jsou ukryty za falešnými stěnami (nejdříve vidíte stěnu, ale když k ní se Skrblíkem přijdete, tak stěna zmizí a můžete jít objevovat tajné poklady).
Po celé úrovni jsou schované diamanty a to i tam, kde byste je zprvu nečekali, proto radím skákat a prozkoumávat vše a ony se ty diamanty určitě objeví. To samé platí o truhlách. Když uvidíte někde ležet kulatý balvan a zprvu nic dalšího neuvidíte, tak časem přijdete na to, že tam není jen tak pro legraci. launchpad_300.jpgNěkde je určitě schovaná truhla, k jejímuž otevření bude zapotřebí právě ten balvan a skrblíkovy golfové schopnosti.
Když budete obratní, tak nemusíte prakticky žádného nepřítele "zabít", nedostáváte za to žádné body nebo jiný bonus. Někteří jsou ale vytrvalí a jdou po vás jako slepice po zobu, nebo jsou také jinak nepříjemní, takže se tomu zabíjení stejně nevyhnete.
Hledejte také zmrzliny, které vám přidají srdíčko, a také dorty, které vám doplní všechny srdíčka na maximum.
V každém levelu je také někde schovaná paní Čvachtová, která vám svými dortíky doplní srdíčka a na těžší obtížnosti i přidá život.
Každý level je v něčem jedinečný. Ať jsou to nepřátelé, pozadí, atmosféra nebo něco jiného. Všude na nepřítele či bosse platí jiný fígl a je jen na vás, jak a kdy na ně přijdete.

Úvodní obrazovka a melodie hry DuckTales Remastered

 

Nyní se pustíme do popisu jednotlivých úrovní.


Trezor
Tato úroveň je oproti originálu novinka! Tento level pomáhá vyprávět příběh a také vás naučí celou hru ovládat, jak funguje a v neposlední řadě její principy.
Jaducktales_remastered_13.jpegk už to tak bývá, tak Rafani se chtějí zmocnit Skrblíkova zlata. Tentokrát se jim to může povést, ale to Skrblík nechce nechat připustit a tak se vrhne na záchranou misi. Ale ne jenom svého zlata, ale i svých synovců.
Postupně, jak procházíte úrovní, tak "zabíjíte" své první nepřátele (rafany) a uhýbáte před prvními nástrahami (jak ironické, že to jsou vaše nástrahy), jako obří palice apod.
Na konci vás čeká váš první závěrečný boss, v podobě známého šéfa rafanů Velkého bráchy. Zde se musíte nejprve uhnout předmětu, který po vás hodí, pak ho odpálit golfovým úderem do visícího sejfu a poté na rafana skočit "pogo skokem". Když toto několikrát uděláte, máte úvodní rozehřívací level v kapse a můžete se vrhnout do objevování světa a dalších úrovní.

ducktales-remastered-10-trezor.jpg

Trezor Kačera Skrblíka

 


Amazonie
Rampa McKvák vás doveze do Amazonského pralesa. Zde na vás čeká nebezpečí v podobě přerostlých opic, čmeláků a masožravých rostlin. Největší pozor si dávejte na ony zmíněné masožravky. Za dobru hraní se mi nepodařilo zjistit jak ji zneškodnit, tak buďte v jejich okolí opatrní.
Vašim úkolem je sesbírat celkem osm zlatých mincí, které jducktales_remastered_08.jpegsou poschovávané v truhlách různě po pralese. Až je všechny najdete, můžete je vložit do obřího obelisku. Následně vám socha svými paprsky ukáže cestu dál. To je chvíle pro Rampu a vaše skokanské schopnosti.
V další částiducktales_remastered_14.jpeg úrovně se ocitáme uvnitř chrámu, kde nám přibyli noví nepřátelé: amazonští pavouci a domorodci, kteří po nás hází oštěpem.
Nyní je tu už ale boss. Je to stará kamenná socha, ze které vždy na chvíli odskakuje hlava a snaží se buď na nás skočit nebo převálcovat. Když na ní několikrát skočíte, nic tím nekončí. Teď se vás snaží umačkat pohyblivé stěny uzavřené místnosti. Pokud se ale všemu zdárně vyhnete a sochu porazíte, odmění se vám domorodci žezlem, pro které jste se sem vypravili.

ducktales-remastered-amazonie.jpg

 


Transylvánie
Skrblík spolu se svými synovci a Kačkou nasedá do vrtulníku Rampy a ten nás doveze do "Rumunské" Transylvánie. Všichni spolu dokráčí do hradu, ale ihned poté čeká naše hrdiny nemilé překnephews_300.jpgvapení. Vaším (Skrblíkovým) úkolem je tedy zachránit Kulíka, Dulíka a Bubíka.
Po cestě na vás čekají nepřátelé v podobě kostlivců, kteří se nejdříve zformují z hromady kostí a teprve poté jsou nebezpeční a pohybují se. Jakmile ale narazí nducktales_remastered_12.jpega pevnou překážku, rozbijí se a jsou neškodní. Po chvíli se ale opět sestaví a jdou na druhou stranu (většinou po vás). Dalším nepřítelem jsou obří kačeří mumie přivázané k vězeňské kouli, která omezuje jejich pohyblivost. Nejnebezpečnějším nepřítelem je duch, kterému se pouze vyhýbejte (nejde totiž zabít).
Všechny synovce zachraňujete prostřednictvím souboje s minibossem, kterým je vždy velký duch. Tohoto ducha zneškodníte vždy skokem na jeho hlavu. Dávejte ale pozor na skutečné duchy, kteří poletují kolem.
Určité části úrovně strávíte v jedoucím vozíku. Nezapomeňte se sklánět před nízkými stěnami, vyskakovat pro diamanty nad vámi a přeskakovat z vozíku na vozík.
K přesunu z některých míst vám poslouží magické zrcadlo. Jedno velké je ukryté v tajné místnosti. Toto zrcadlo bude funkční teprve až sesbíráte všechny tři kousky pergamenu.
Hlavním nepřítelemducktales_remastered_10.jpeg zde je Magika von Čáry (jak už jsme mohli zjistit u velkého zrcadla). Budete zde muset prokázat svou rychlost a předvídavost. Útoky Magiky se skládají z několika fází. Napřed na vás sesílá ohnivé paprsku z vrchu, poté z boku (abyste se jim vyhnuli musíte vyskákat po právě objevených plošinkách). Následně se objeví několik zrcadel a vy musíte rozbít to, ve kterém je právě Magika. Dále, když se objeví vedle vás a vy na ni skočíte, se promění ve velkého ptáka a až bude na dosah tak na ni opět musíte skočit. Tím souboj nekončí a musíte se ještě vyhnout magiččiným elektrickým koulím. Po několika kolech je Magika poražena a vy získáte velkou zlatou minci.

news_our_videos_of_ducktales_remastered-14403.jpg

 


Africké doly
Jak už název napovídá, podíváme se do Skrblíkova dolu, který je zřejmě v Africe. Uvitá nás Šikula, který ducktales_remastered_-gyro-kopie.jpgopravuje mašinu a poté lavina pracovníků, kteří utíkají před zvláštními zvuky. Skrblíka to samozřejmě neodradí a jde(me) pátrat po diamantu.
První překážkou je nefunkční výtah do podzemí. Ten rozchodíme pomocí klíčku, který musíme nejdříve najít. Tato pasáž zatím ještě není obtížná.
To až v dolních patrech začíná atmosféra houstnout. Narazíme zde na nebezpečné slimáky, na masožravé rostliny, které známe z praledtr_character_art_merduck2_1375259111-kopie.jpgsa a na velmi zrádné netopýry, kteří čekají, až se Skrblík bude nacházet nedaleko a pak se na něj střemhlav vrhnou. Pokud se mu stačíte včas vyhnout, musíte ho pak ještě zneškodnit "pogo skokem", protože jinak netopýr vstane a pustí se do pronásledování.
Jedním z herních prvků, který je zde těžký na vaše herní schopnosti, je využívání vyskakujících žabo-kačeřích příšer z vody. Kde se nacházejí, poznáte podle bublinek na hladině. Nezbývá vám pak nic jiného než skočit a poté se "pogo skokem" trefit do vyskočivšího žabáka. A takhle pokračovat ve skákání dál až se dostanete na druhou stranu.
Ti kdo znají příběh ze seriálu vědí, že zde nemůže chybět cesta důlním vozíkem. Ta tu samozřejmě nechybí a otestuje vaše schopnosti uhýbat a přeskakovat z vozu do vozu.
V neposlední řadě se tu na vás po stylu Indiana Jonese sem tam valí velký balvan, který vás může zavalit a "usmrtit". Takže je potřeba jenom utíkat a nebo, pokud to jde, tak uskakovat.
Když dtr_character_art_terrafirmie_king_3_1375259111-kopie.jpgse po strastiplné cestě dostanete až dolů na konec, čeká vás zde král koulíků. Souboj s ním se skládá z několika částí. První část - uhýbat a skočit mu na hlavu. Druhá část - před jeho rychlým pohybem kolem dokola se musí jenom uhýbat. Třetí část - po zahrání na určitou trubku na vás čeká buď lavina koulíků (musíte se snažit jim uskočit), nebo padání velkých balvanů (těm se musíte samozřejmě vyhnout). Tyto jednotlivé části se opakují až do té doby, než je král poražen a dá vám onen kýžený diamant.

africa.jpg

 


Himaláje
Naší cílovou destinací jsou tentokrát Himaláje. Po typickém Rampově přistání se chce Skrblík vydat pátrat, ale Rampovi upadne důležitá součástka jeho letadla a my tedy musíme odložit pátraní po pokladu.
V tomto prostředí se potýkáme s jednou zásadní změnou v hratelnosti. Při tzv. "pogo skoku" (kterým "ducktales_remastered_11.jpegzabíjíme" protivníky) se Skrblík zaboří po pás do sněhu a chvíli pak trvá, než se z něho vyhrabe, což je ideální příležitost pro všechny druhy protivníků. Takže si na tohle dávejte pozor! Jediná možnost jakducktales_remastered_07.jpeg.jpg se tomu vyhnout je skákat bez hole a když už, tak v letu tento způsob skoku přerušit.
První protivník na kterého narazíme je roztomilý polární zajíc, který noruje sněhem a na kraji vždy vyskočí a pak se zase zanoří do sněhu. Dalším nebezpečným zvířetem je bílý kozel, který skáče a je těžké se mu vyhnout.
Po několika skocích Skrblík sice najde součástku, ale to je teprve začátek levelu. Součástku rozeberou a sežerou tři králici a rozutečou se po celé úrovni. Naším cílem je tedy skočit na jednotlivé králíky a tím shromáždit všechny tři součástky.
Při pátducktales_remastered_09.jpegrání po součástkách se dostaneme i do mrazivých jeskyní a podzemí. Zde na nás číhají další nepřátelé v podobě himalajských pavouků a hokejistů. Hokejisté bruslí pouze na ledových plochách ale mají schopnost hokejkou na vás poslat ledový kvádr. Vy však svým golfovým úderem holí můžete udělat to samé. Zlikvidovat je můžete ale i obyčejným pogo skokem.
Ke konci úrovně najdete zamrzlého v ledu prakačera Boba, který vám po jeho osvobození pomůže v bourání velkých ledových kvádrů a když se mu zadaří tak i v odstraňování nepřátel.
Až Rampovi předáte sesbírané součástky, tak se vydáváme na kýžené hledání pokladhamou-dtr-2.jpgu. Nejdříve je tu ale meziúroveň v podobě souboje s Hamounem. Kdy on na vás ze svého letadla pálí z děla buď bomby, které musíte golfovým úderem odpálit zpátky na něj, nebo rafany, kterých se musíte zbavit "tradičním" způsobem. Po vrácení několika bomb musí Hamoun přistát a my se pak po projití krátké pasáže dostáváme až k bossovi.
Hlavním nepřítelem je zde velký sněžný muž, kterého musíte zlikvidovat tak, že si musíte načasovat odpal balvanu tak, aby trefený ledový kvádr spadl Yetimu na hlavducktales_remastered_15.jpegu a vy jste na něj mohli následně skočit. Poté se musíte zase vyhnout padajícím ledovým kvádrům a opět odpálit balvan stejně jako předtím. Sněžný muž pak občas udělá velký skok, v tomto případě musíte vyskočit taky a vyhnout se tak otřesům.
Po úspěšném absolvování souboje se od Kačky dozvíte, že je to sněžná žena. Přesto ale získáte ztracenou korunu krále Džingischána.

1374074488-matroxveturagrab-2.jpg

 


Měsíc
Láká vás to na Měsíc? Chcete se tam podívat? Tak hurá do rakety se Šikulou a Fentonem. Po přistání vás ale nečeká žádné vřelé přivítání. Marťani unesou Fentona a jeho robokačeří oblek. Hlavním úkoleducktales_remastered_-fenton-kopie.jpgm je tedy Fentona a oblek zachránit.
Tento level se skládá ze dvou částí - na měsíci a v lodi. První část se odehrává v útrobí vesmírné lodi. Zde až na hoře najdete uvězněného Fentona, který vám, po jeho osvobození, přidá jenom práci navíc, protože (sice s dobrým úmyslem) rozbije přístroj na provoz gravitace. Musíte to tedy opravit "doplaváním" ke třeme pákám.
Nyní se můžete už pustit do sesbírání všech částí robokačerova obleku. Bránit vám v tom budou robotí kačeři, kteří přilítnou z jedné či druhé strany a po přistání na pevnou zem se do vás (Skrblíka) pustí pěstmi. Dalšími nepříteli jsou chodící mimozemšťani a létající chobotnice.

ducktales-remastered-the-moon-2.jpg


Když sesbíráte všechny součásti obleku pro Robokačera, tak se k vám přidá a svými raketami se vám bude snažit pomoci. Já ale doporučuji jenom na něj nespoléhat, protože jeho raducktales_remastered_-gizmo_duck-kopie.jpgkety jsou občas pomalé a nepřítel vás může mezitím zranit (v krajním případě odrovnat).
Tato pasáž úrovně končí zeleným trezorem, který vám pomůže odstranit z cesty právě Superkačer. Tam se ale místo vás pustí hromada rafanů pod vedením Hamouna. V další části se tedy budete muset potýkat s protivníkem navíc.
Na konci na vás ale čeká poklad z Měsíce v podobě zeleného sýra (ano, je to tak). Jenže před vámi se dostane do pařátů kryse, která ho bez tíhy viny sní a promění se tak v obří krysu, která po vás půjde. Jedinou obranou je "pogo skok" a v úsecích, kde je krysa celá zelená, tak jedině úskok. Po několika skocích na ní se však promění zpět v malou myšičku a vy se můžete těšit z onoho zeleného sýra.

2129196-169_ducktales_remastered_ps3_080813_moonland.jpg

 


Mount Vesuvio
Po návratu z poslední výpravy vás čeká nemilé překvapení. Rafani drží synovce a Hamoun má všechny poklady z trezoru. O další překvapení není ale nouze. Magika von Čáry všechny převeze a pokladů se zmocní. Vám tedy nezbývá nic jiného, než se s Hamounem vydat do sopky Mount Vessuvio. Cesta bude více než krkolomná.
V cestě vám budou stát nepřátelé jako kostlivci (které známe z Transylvánie) a netopýři (které známe z Afrického dolu). V neposlední řadě stojí kačeří žabáci, kteří tentokrát vyskakují z lávy. Velký pozor musíte také dát na lávové balvany (dotyk s nimi znamená rovnou konec). V poslední části na vás začnou útočit i staří známi duši z Transylvánie.

444.jpg


Na konci cesty se Skrblík ocitne v hlavní skrýši Magiky, která míchá lektvar k probuzení hraběte Drákuly, který bude vaším nejtěžším protivníkem v celé hře. Tomu také odpovídá cesta k jeho překonání. Nejdříve na vás vyšle netopýra, na kterého musíte skočit a pak rovnou skočit na samotného Drákulu. Následně ho Magika posilní jedním ze tří lektvarů: červeným, žlutým nebo zeleným. Každý znamená jiný krok v dalším boji. Po červeném na vás shora půjde hromada netopýrů, vy dtr_character_art_bigbat_1375259111-kopie.jpgmusíte rychle najít škvíru kam se musíte dostat, aby jste se vyhnuli jejich útoku. Toto několikrát musíte zopakovat. Díky žlutému lektvaru se stane z Drákuly obr a půjde na vás svými zuby, takže se jim buď vyhnout úplně, nebo přesně doprostřed mezi ně, kde se musíte skrčit. Zelený lektvar promění Drákulu v draka, který na vás šlehá plameny. Těm je samozřejmě potřeba se vyhnout. Toto celé se několikrát opakuje (pořadí a četnost jednotlivých lektvarů se s každou hrou mění a není průběh boje tak vždy stejný). Poté se Drakula přesune v osobním souboji výše a postupně na vás vyšle netopýry dva. Postup je však stejný - skočit na prvního netopýra, hned na druhého a z něho hned na Drákulu. Když i toto zvládnete můžete se radovat z velkého vítězství.

maxresdefault.jpg

 

 

Konec hry to však ještě není, co první desetník?
Ten si musíte zasloužit v "závodním" souboji s Magikou a Hamounem. Jinak řečeno, že se musíte dostat na nejvyšší plošinku s desetníkem dříve, než tam doletí Magika s Hamounem, jinak hra končí neúspěchem.
Získáním desetníku to ale stále ještě nekončí. Teď je vaším nepřítelem rychle postupující láva a zrezlé řetězy. Na nich se moc dlouho neudržíte takže moc velký prostor pro rozmýšlení tu není. Zde se ukážou vaše skákací schopnosti.
Když se ale Skrblíkovi podaří dostat až nahoru bez úhony, můžete si poblahopřát k úspěšnému završení této kačeří hry.

1280px-ducktales_remastered_-scrooge.jpg

 


Obtížnost
V této hře najdeme tři tradiční obtížnosti hratelnosti: lehkou, střední a těžkou.
Na lehkou úroveň se vám při nezdařilém střetu ubírá půlka srdíčka a celý level můžete opakovat tolikrát, dokud ho neuděláte. Při pauze můžete vidět mapu celé úrovně s vyznačenými body, kam se musíte dostat.
Na střední úroveň se vám při nezdařilém souboji ubírá jedno srdíčko a na celé kolo máte tolik poducktales_remastered_16.jpegkusů, kolik máte životů, což jsou ve většině případů pokusy tři. Mapa se vám tentokrát neukazuje celá, ale postupně se vám dokresluje podle toho, kde jste už byli. Zdolat bosse je těžší, protože jsou odolnější a celé úrovně jsou vcelku náročnější.
Na těžkou úroveň se vám při nezdařilém souboji ubírá srdíčko. Celkový počet srdíček na tuto úroveň už nerozšíříte! V truhlách místo nich najdete poklady v ceně 1 milionu $. Takže sice rychleji sbíráte peníze, ale je to opravdu těžké s těmi penězi dojit na konec. Na celou úroveň máte tolik pokusů, kolik máte životů. Díky malému počtu srdíček v úrovni nacházíme více životů k doplnění než na lehčích úrovních. Bossové jsou ještě náročnější na zdolání a celý průběh hrou je sice jakýsi svižnější, ale zato náročnější a prostor na chyby je vskutku minimální. A nakonec, co mapa? Ta se v nejtěžší obtížnosti neukazuje vůbec.

 

ducktalesmoney.jpg


Inspirace seriálem
Sami tvůrci přiznávají, že se hodně inspirovali kresleným seriálem, který všichni moc dobře známe. Studovali vzhled jednotlivých postav, jejich oblečení (barvu, styl), ale také i způsob jejich chůze a další animace, které byly poté následně použity pro hru, aby vše bylo co nejautentičtější.
Jestli vás zajímá, co je vše stejné, podobné či převzaté ze seriálu, tak tento odstavec je právě pro vás:
První level se odehrává ve Skrblíkově trezoru. To že se Rafani snaží dostat do trezoru víme, ale že naběhnou v takové přesile, jsme mohli vidět v 36. epizodě "Utopené peníze", kde se dostanou stejně jako ve hře hodně daleko. A to že Skrblík se snaží zachránit svůj trezor a peníze zase známe z 66. dílu "Kačeři na dně".

ducktales-money-bin-duckt-tales---remastered.jpg

Trezor v seriálu                         ---                        Trezor ve hře


Poté i každá část mezi jednotlivými úrovněmi, kdy vidíme vnitřek - kancelář nebo i pokladnici ve které si můžeme zaplavat v trezoru jako náš hlavní hrdina, jsme mohli vidět ve scéně hned z prvního dílu "Neopouštějte loď".
Jak má strýček zabezpečený trezor bylo vidět v 55. díle "Jak je důležité míti kliku". Pasti jsou si podobné v mnoha ohledech, hlavně ve velkých palicích, které používají mechanické ruce.

ibvt5shifxyfjq.jpg


Vždy, když si vybíráte nový level, tak vás určitě zaujme počítač, který se vysune z pod Srblíkova stolu. Tento prvek je také ze seriálu a to ze zmíněného 36. dílu "Utopené peníze", kde ho Skrblík se synovci využívají k obraně trezoru před Rafany. Podobný počítač byl také v epizodě "Kačeři na dně" kdy ho zase Rafani používají proti Skrblíkovi.

 

ducktales_2013_01-500x281.jpg


Prvním dílem, ve kterém jsme mohli vidět prales, je díl s názvem "Příliš mnoho zlata škodí", dále také v "Sladké káče mládí", v "Bušení v buši", či v "Fantom džungle" a nejvíce podobný je tento level s 83. dílem "Bobova mozková bouře". Je zajímavé v kolika dílech jsme mohli vidět deštný či jiný prales. Dále je ale tato úroveň podobná s dílem v těchto dalších věcech: nepřátelé domorodci a pozadí konečné části levelu, kdy se to podobá s vnitřkem pyramidy z posledně zmíněného dílu.

158815039.jpg


Celý areál hradu v Transylvánii může vycházet z třinácté epizody seriálu "Hotel Kačerštein", např. ponurá atmosféra, hlavní patro hradu a poté i ty temnější a kamenné části najdeme v tomto dílu. Podobný hrad jsme také mohli vidět v díle "Mnoho povyku kolem Skrblíků" jako Shakespearův hrad.
Zasněžené hory známe z dílu "Ztracená koruna Džingischánova". Tento díl je tomuto levelu více než hodně podobný: ztroskotaný Rampa, sněžná žena a samozřejmě také samotná koruna. V jedné části úrovně nám pomůže Bobo. Tohoto prakačera jsme poprvé viděli v 66. díle seriálu s názvem "Čas jsou peníze".

ducktales.jpg


Už začátek úrovně "Africké doly" je prakticky totožný jako scéna z 29. epizody "Kachnotřesení", ale tím podobnost nekončí. Nesmí zde chybět část s důlními vozíky, včetně synovců a také roztomilí koulíci.

africa-dt.jpg


Na Měsíc se dostaneme v Šikulově vesmírném korábu Fénix, který známe z dílu s Guzmou Kosmičem pod názvem "Kam noha kačerova ještě nevkročila". Z tohoto dílu byla zřejmě převzata také podoba mimozemšťana a i lehce prostředí samotné úrovně. Ta hlavní inspirace ale byla nejspíše ze 75. dílu "Brána nebeská penězům otevřená", kdy se shoduje s herním levelem ve stylu pozadí, robotím nepřítelem, Fentonem a Robokačerem.
Lokalita kde svádíme závěrečný souboj s Drákulou se odehrává v úkrytu Magiky von Čáry, který jsme spolu s ní mohli poprvé vidět v šestém díle seriálu "Mezi námi dvojníky".

maxresdefault44.jpg


V souboji s Drákulou, kdy se po zeleném lektvaru promění v draka, podobný byl spatřen v epizodě "Lov mořského svištíka", kdy tento mořský ještěr likvidoval nejen lodě. Kdo ví, tak v seriálu nebyl pravý.
Na konci úrovně kdy skáčeme nahoru před postupující lávou, mohlo vzejít od postupujícího rozteklého zlata, které v epizodě "Příliš mnoho zlata škodí" málem zabilo naše hrdiny.
Závěrečná scéna jakoby vypadla z dříve zmíněného šestého dílu, včetně Magičiny skály a dýmu z ní vycházejícího.

 

55.jpg

 
Takže, jak jsme si přečetli, podobnost se seriálem je v mnoha bodech a myslím si, že je to jenom dobře.


Bonusy
Někoho by možná mohlo napadnout, k čemu jsou ty tisíce a milióny, které při hře nasbíráte prostřednictvím diamantů. Mám pro vás dvě odpovědi. Ta první je v položce "Extras", zde najdete osm kategorií bonusů, které si za získané peníze můžete koupit (otevřít).
Najdete zde opravdu krásné obrázky a wallpapery. Najdeme mezi nimi obrázky jednotlivých postav, skicy, pozadí jednotlivých levelů a mnoho dalších. Opravdu jsou moc pěkné a určitě vyzdobí nejednu plochu počítače, notebooku nebo jiného podobného přístroje.

duck-tales-animacni-list-dt-remastered-2.jpg


V kategorii muzika, si můžete pustit jednotlivé hudební doprovody, které jste slyšeli při hraní a porovnat se starou 8-bitovou hudbou. Abyste se více vrátili do doby, kdy hra vyšla, můžete si v hlavním nastavení hry nastavit tuto starou hudbu a při hraní hry vám tak bude hrát místo té nové a současné.
Poslední kategorií je "TV Show Art", kde si můžete prohlédnout původní animační listy, skici a návrhy scén ze seriálu Kačeří příběhy.

duck-tales-animacni-list-dt-remastered-3.jpg


A je tu pak ještě druhý bonus. V menu kanceláře (kde vybíráte pak u počítače jednotlivé levely), můžete jít do trezoru, kde si můžete zaplavat ve Skrblíkově pokladnici.


Závěr
Na tuto hru jsem se od jejího oznámení moc těšil a musím říct, že mě nezklamala. Sice hrací doba je něco okolo 2,5 hodin, ale pro nadšence je tu vidina otevření všech možných bonusů, takže je potřeba si hru zahrát znovu a nasbírat dostatečný počet dolárků. Také je tu prostor pro zkoušení různých úrovní obtížnosti, kdy hlavně ta nejtěžší úroveň je pořádná výzva.
Hru mohu doporučit nejen nadšencům o Kačeří příběhy a já sám si ji ještě určitě několikrát zahraju. Takže se loučím a jdu skákat se Skrblíkem... :)


autor: Tomáš "Durďas" Durdil 2013

 

Na porovnání originální NES verze hry "DuckTales" z roku 1989 a nové verze "DuckTales Remastered" z roku 2013 se můžete podívat v tomto videu...


 

Další informace o hře, "making of" videa o tvorbě hry a další zajímavosti najdete  také v naší předchozí rubrice DuckTales: Remastered.

ducktales-remastered-postavicky.png

 

 

Další recenzi od Tomáše na jinou starší hru s kačery s názvem "Ducktales: The Quest for Gold" (1990) najdete na našich stránkách v rubrice Kačeři ve hře.

originalni-obal-op-jgp.jpg

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Více her

(Jan Kliment, 19. 5. 2014 18:51)

/žasné, takže těch her s kačerama je více?

Re: Více her

(Disney Team, 19. 5. 2014 19:30)

Ano, tahle je zatím poslední.

Re: Více her

(Jiri Jakoubek, 8. 11. 2014 12:19)

zatim existuji 3 hry s kacerama a 2 z nich klidne muzes emulovat i na Androidu jmenovite DuckTales a DuckTales The Quest For Gold obe vysly na NES

Re: Re: Více her

(Jiri Jakoubek, 8. 11. 2014 12:22)

omlouvam se za nepresny info ma tam bejt DuckTales 2 ten Quest For Gold je stara DOSovka