Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

ron-jones-uvodni-obrazek-515-jpg.jpg

 

Přečtěte si tento zajímavý rozhovor s tvůrcem hudby k seriálu "Kačeří příběhy"! Dozvíte se nejen o tom, jak se k ní Ron Jones dostal a jak hudba vznikala. Poslechnout si můžete i ukázky ze soundtracku seriálu...

O překlad článku i rozhovoru z anglického originálu se postaral HonzaXXII.

 

RON JONES (*1954)

Více než 37 let se věnuje skládání. Složil více než 20 000 skladeb. Většina jeho děl zahrnuje skládání pro televizi a film, v produkci obou hlavních Hollywoodských studií a nezávislých společností. Studoval na Los Angeleské Dick Grove School of Music, kde všichni jeho učitelé byli zároveň i profesionální skladatelé hudby pro film, televizi, a mnoho dalších oblastí hudby. Po promoci na Dick Grove School pracoval pro NBC. Také skládal hudbu pro několik seriálů produkovaných studiem Hanna-Barbera, kde pod vedením Hoyta Curtina nejdříve aranžoval, a poté i sám skládal hudbu k seriálům jako Šmoulové, Scoby-Doo, Snorks, a mnoho dalších.

cu-ron-writes.jpg


Po pěti letech začal spolupracovat s Mikem Postem a Petem Carpenterem. Skládal pro populární seriály jako A-Team, Magnum, Hardcastle a McCormick, Riptide, Hunter aj. Tato práce zahrnovala skládání široké škály stylů s důrazem na soudobé rockové a popové prvky, přesně podle soundu Post/Carpenter. Během té doby pokračoval ve skládání pro nízkorozpočtové projekty, a tím zdokonaloval své schopnosti.

duck-tales-kaceri-pribehy-promo-obr.jpg


Při práci na jednom animovaném projektu si jej všiml Chris Montan, šéf Disney Music. Ron Chrisovi, aniž tušil o koho jde, řekl že klade důraz na inteligenci publika a ví, že nemalé procento diváků jsou i dospělí. Nedlouho poté mu Chris nabídl, aby skládal scénickou hudbu pro Disneyho seriál Kačeří příběhy. Ron přistupoval k dobrodružtvím Kulíka, Dulíka, Bubíka a strýčka Skrblíka stejně, jako by šlo o Dobyvatele ztracené archy. Z Kačeřích příběhů se stal jeden z nejúspěšnějších animovaných seriálů všech dob, který se dodnes těší velkému zájmu diváků po celém světě!

castle_mcduck_tours_.jpg

Poté pracoval na hudbě pro seriál Star Trek: Nová generace, kde naplno využil všechny získané dovednosti. Do každé nové epizody totiž bylo třeba nahrát zcela novou scénickou hudbu, namísto několika motivů opakovaných po celou dobu seriálu. Jeho hudba ze seriálu byla použita i v PC hrách Star Fleet Academy a Star Fleet Command.
Ron dále pokračoval prací na hudbě pro Hanna-Barbera a Nickelodeon. Jeho ústřední melodie pro seriál Fairly Oddparents vyhrála ocenění BMI´s TV and film Award jako nejhranější melodie po tři roky za sebou (2002-2004). Ron také začal spolupracovat se Sethem MacFarlanem, čímž se dostal ke skládání hudby pro seriál Family Guy/Griffinovi, z nějž se stal celosvětový hit. Titulní znělka seriálu je dodnes na TOP 10 nejposlouchanějších melodií na iTunes. Mimo to pracoval Ron také na hudbě pro další MacFarlanovo dílo, American Dad.

star-trek-family-guy-griffinovi-obr.jpg


V současné době Ron rozšířil své pole působnosti vytvořením Influence Jazz Orchestra, souboru sestaveného z nejlepších jazzových hráčů v Los Angeles. Soubor vystupuje v nejlepších jazzových klubech a jeho repertoár se skládá z nových Ronových děl a nejlepších jazzových kousků. Se souborem často vystupuje i autor sám Seth MacFarlane.
Ron Jones se příležitosntě věnuje také přednášení na amerických a evropských vysokých školách, univerzitách a konferencích, kde předává své zkušenosti nové generaci skladatelů.
Je ženatý a má syna, jeho žena Laree a syn Nathan jsou pro něj velkou inspirací a oporou.
Ve volném čase se rád věnuje horské turistice a fotografování krajin.

roncond-im1.jpg


Ocenění:
· 2008 Emmy: Nejlepší dramatická scénická hudba
Nominace: Family Guy
· 2003 BMI Film and TV Awards: Ústřední melodie
Vítěz: Fairly Oddparents
· 2002 BMI Film and TV Awards: Ústřední melodie
· Vítěz: Fairly Oddparents
· 2000 Emmy: Nejlepší píseň
Nominace: "We Only Live to Kiss Your Ass" - Family Guy
Hudba: Ron Jones; text: Chris Sheridan
· 1998 Academy of Interactive Arts and Sciences:
Nominace: Star Fleet Academy, Interplay Productions
· 1991 NAIRD Award: Nejlepší soundtrack roku
Vítěz: Star Trek: Nová generace: "The Best of Both Worlds I-II"
· 1988 Emmy:
Vítěz: Star Trek: Nová generace: "Q Who"

 

 

ROZHOVOR O HUDBĚ KE KAČEŘÍM

PŘÍBĚHŮM

duck-tales-kaceri-pribehy-rodina-515.jpg 

Otázky pokládá "Reel Cool", odpovídá Ron Jones:

Reel Cool: Byl jsi vybrán abys složil hudbu ke Kačeřím příběhům – byla to přímá nabídka od Disney nebo výsledek castingu?

Ron Jones: Chris Montan, velmi intuitivní člověk, který vede Disneyho oddělení hudby, se mnou spolupracoval na pár věcech které jsme dělali pro H-B (Hanna-Barbera). Vlastně jsem ani nevěděl, kdo to je. Slyšel některé z mých skladeb a řekl, že mu připadají docela dobré. Řekl jsem mu, jak si považuji publika a jeho inteligence. Když přišli Kačeří příběhy, skladatelé k nim přistoupili hodně lacině, znehodnocovali to dílo. Až příliš hloupě a zjevně "roztomile". Takže Chris zavolal a řekl: "Prosím, pojď k nám a dělej na tom."

ron-jones-skrblik-jpg.jpg

Když jsem přišel, setkali jsme se s šéfem TV-Animation. Zeptal se mě na můj přístup. Řekl jsem, že chci s těmi kačery zacházet jako se skutečnými lidmi prožívajícími skutečná dobrodružství. Že to nechci vůbec skládat jako pro dětský pořad. Řekl jsem, že pokud půjdou na dobrodružnou výpravu, budu skládat vážné motivy, jako by šlo o "Dobyvatele Ztracené Archy". Myslím, že mě pochopili, a dali mi tu práci.

sunken_treasure_by_jao666-op-515.jpg

 

Reel Cool: Kačeří příběhy debutovaly v roce 1987 – jak dlouho předtím jsi přišel a začal se skládáním?

Ron Jones: Hádám tak pár měsíců předtím.

 

 Reel Cool: Ukazovali ti scény z Kačeřích příběhů před skládáním?

Ron Jones: Samozřejmě jsem skládal na záběry, snímek po snímku.

armstrong_working_mcduck_relax_by_jao666-d38iozv-515.jpg

 

Reel Cool: Měl jsi možnost diskutovat scénickou hudbu co jsi skládal s producenty, nebo ti jen řekli kde máš udělat akční sekvenci,kde snovou, kde záhadnou, atd?

Ron Jones: Ne tak docela. Dali mi velmi široký tvůrčí prostor k práci. To vždy umožňuje dobrým věcem vzniknout. Tady Rone udělej něco cool. To je vše, co potřebuju. Spousta producentů řídí každý krok skladatele a potlačují ho, to je opravdu velmi smutná situace a ve výsledku to přinese pravý opak.

atlantis_flying_by_jao666-d384uuq-515.jpg

 

Reel Cool: Předpokládám že jsi dělal demosnímky na syntezátory, dělal jsi i aranžmá pro orchestry?

Ron Jones: Nedělal jsem dema. Jinak jsem dělal všechno, skládání, orchestry, aranžmá a dirigování.

 

Reel Cool: Na začátku jsi také dohlížel na motivy, které jsi skládal. Dohlížel jsi i na použití jednotlivých skladeb v dalších dílech?

Ron Jones: Já jsem skládal jen pro několik málo seriálů. Navrhoval jsem ty skladby ne jen pro konkrétní scény, ale aby se daly použít i jinde. Zněly v drtivé většině epizod, díky tomu, jak efektivně byly navrženy. Byly to jedny z nejlépe udělaných skladeb vůbec.

worry_room_by_jao666-d384uim-515.jpg

 

Reel Cool: Kačeří příběhy měly 100 dílů – mnoho tvých námětů bylo znovu použito v průběhu celého seriálu (proto je fanoušci tak dobře znají a mají je rádi), kolik jsi jich vlastně napsal?

Ron Jones: Složil jsem to jako knihovnu. Měl jsem dobrodružné motivy, motivy pro padouchy, honičky, srdceryvné motivy, stupnice. Moje roky u Hanna-Barbera přišly velmi vhod.

loading_money_by_jao666-d384uns-515.jpg

 

Reel Cool: Kolik bylo nahrávacích frekvencí, jaký byl typický průběh nahrávání, jak velký byl orchestr, se kterým jsi nahrával?

Ron Jones: Myslím, že bylo asi 14 frekvencí. Všechny jsem řídil já. Většinou jsem na to měl skoro 40 hráčů. Některé jsem dělal i s kluky z rytmické sekce, a některé s malou skupinou živých klávesáků. Dělali jsme těch stylů spoustu. Kačerov bylo velký bláznivý místo!

 

Reel Cool: V Kačeřích příbězích je celá škála různých hudebních stylů, dali ti pro to tvůrčí svobodu?

Ron Jones: Ano. Udělal jsem to, co jsem chtěl dělat.

pokladnice-kaceri-rozhovor-515.jpg

 

Reel Cool: Vybavíš si nějaký zajímavý zážitek z komponování hudby k seriálu?

Ron Jones: Když jsem dokončil první epizodu (Pašák), hudební střihač mi zavolal a byl velmi nadšený. Řekl: "Nech všeho a přijď, chci ti něco ukázat." Když jsem přišel, v malé střižně mi přehrál prvních pár skladeb s obrazem na staré promítačce. Bylo to kouzelné. Vše fungovalo na výbornou. Můj přístup napomohl úspěchu seriálu, dal tomu úžas. Každý mohl říct, že je to něco jedinečného. Já prostě udělal svou práci, a vyšlo to nádherně.

A nám nezbývá nic jiné, než souhlasit! :)

 Znělku v češtině najdete zde

gold_temple_interior_by_jao666-500.jpg

 

V následujícím videu uslyšíte téměř 10 minutový soundtrack z "Kačeřích příběhů":

A v tomhle novém 22 minutovém sestřihu uslyšíte přidaných několik dalších  melodií ze seriálu "Kačeří příběhy":

 

Neváhejte kdykoliv vstoupit do dobrodružného světa těchto opeřených hrdinů! Na našich Disney stránkách toho o nich najdete spoustu. Například informace o seriálu "Kačeří příběhy" najdete na našich stránkách ZDE, o "Kačerově a spol." ZDE a životopis hlavního hrdiny "Skrblíka a spol." začnětete ZDE a další...

Kačeři jsou tu pro Vás kdykoliv!

 

Zdroje: rozhovor - Reel Cool, foto a info - Ron Jones, hudba - Youtube

překlad: HonzaXXII, úprava: lladda

 

Copyright: All of pictures, videos and songs are property of Walt Disney Company.

  

 

JE ZAKÁZÁNO COKOLIV KOPÍROVAT Z TĚCHTO STRÁNEK BEZ SVOLENÍ AUTORŮ!

 

Náhledy fotografií ze složky Screeny z Kačerů

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Citace

(MC, 23. 3. 2014 21:54)

"Když přišli Kačeří příběhy, skladatelé k nim přistoupili hodně lacině, znehodnocovali to dílo. Až příliš hloupě a zjevně "roztomile"." Tohoto se měli vyvarovat při výrobě druhého českého dabingu. >:-(

hudba

(Jan Kliment, 19. 12. 2012 19:23)

Tak takhle k seriálům vznikaly hudby?

Re: hudba

(lladda, 21. 12. 2012 12:17)

Ano, aspoň dříve se k tomu takhle přistupovalo. Dnes už se využívají jiné postupy, ale i dnes se někdy tvoří hudba takto kvalitně "na míru", pokud na tom tvůrcům opravdu záleží.